Follower Cik Syuhadah

Sunday 26 June 2011

Setahun Di Uitm,Perlis ;)

Ehem - ehem .
Serius macam tak percaya ouh!
Pejam celik. Pejam celik.
Dah setahun.
Sekejap gila.

Ok2. Harap bersabar!
Bukan aniversarry aku dengan Mr. Ketul-ketul laa.
Tapi, 
Setahun aku dan rakan-rakan seperjuangan di Uitm Arau,Perlis nie!
Fuhhhhhh. 
Panas . Panas.
'Adda,kalau tak panas tue,bukan namanya Perlis okk.'
Itu lah selalu yang akn aku dengar setiap kali aku mengeluh tentang panas.

Mengimbau kerbau kembali setahun yang lepas. -26/6/2010
Time nie serius macam bodoh-bodoh je.
Selekeh dan serabai.
Malu pun ada bila nk tengok gambar-gambar masa mula-mula datang nk daftar masuk.
Mak,ayah,adek,abg,datuk nenek semua datang nk hantar.
Tapi. Tapi.
Datuk dan nenek aku tak datang la.
Sedang bersenang lenang di kampung halaman. Hehe.

Teringat cerita masa family aku datang hantar aku kt Perlis.
Macam-macam lagat ada.
Paling aku tak buleh lupa. Adek aku yg comel tue,Syuhaiba sampai muntah kot.
2 3 kali jugak lah.
Tapi,still tak sampai-sampai.
Adek aku yang lelaki tue pun sama jugak.
Dah tidur bangun.tidur bangun pun tak sampai-sampai.
R&R jangan cakap la.
Pantang nampak je. Kompem singgah.
Haha. Maklum laa.
Tak pernah jalan jauh.
Kampung pun kt melaka. 1 jam 30 minit dah sampai.
Mak aku seminggu deman lepas hantar aku.
Kecian mak.
Then,mak aku cakap 'Angah, semester 1 dan semester 6 je mak datang tw'.
Serius,Sedih!
Tapi,aku paham.
Bukan dekat Selangor dengan Perlis.

Mari lihat gambar family aku yg seronok hantar aku ke Perlis ni.


Baju belang2 tue laa yg muntah-muntah.
Tp,still tak sampai-sampai.
Yang baju putih(kanan sekali)tidur bangun,tidur bangun pun still tak sampai2 lagi.
Hehe. Madam besar sampai sakit kepala seminggu.
Tuan besar berhenti dekat semua R&R yang jumpa.
Sakit belakang agaknya.
Yang baju kurung ala-ala ayu tue releks je.
Haha. Padahal dalam kereta sedang mengenang nasib di Perlis apabila berjauhan dengan keluarga ;(



Ini gambar saya bersama madam besar dan tuan besar.
Sedih!
Time nie beliau dah nk berangkat ke Selangorr.
Tinggal saya seorang.


Ok laa. Tak maku bermuram lagi,syuhadah!
Awak sudah pun semester 3 okk!

Sebelum aku end utk entry kali nie.
Mari aku tunjuk sedikit gambar-gambar di semester 1. Hehe.


Ni masa sem 1. Dalam lab Fizik.
Hehe. sempat lg berposing.



Ni pun masa sem 1. Depan academic Height.
Biasa la sem 1. Suka ber gambar.
Nk upload dalam fb.
Nk bgtau org kita-kita masuk U.
Haha. Tah apa2.

Sory la. Actully,banyak lg pict.
Tp,tenet lembab.
Nk upload pun susah.
So,sikit2 sudah la yer untuk sem 1.

Okkk. Sekarang gambar2 masa sem 2.
Seriusly,sem 2 paling best!
Haha. Tak best mana laa.
Actully,masa sem 2 kami mendapat berita yang menyeronokkan masa dalam klas.
Dimana,kami diarahkan balik ke rumah kerana hujan lebat dan dijangkakan Perlis akan banjir!
 Yaaahoooo.

Mari lihat 1 2 gambar banjir di Perlis.


Lihat ini. 
Kanak-kanak UiTM sedang berlari-lari untuk mendapat kan bus.
Sumpah!
Time nie kena tolak-tolak dengan lelaki! Aish.


Ni luar UiTM.
Seriusly,air semakin naikk.
Ape lagi.
Cabutt la balik Selangor.



Ni gambar dari luar teksi.
Tak dapat snap banyak.
Sebab bz orang2 telefon

Mari lihat gambar aku di semester 2.
Tak banyak sangat pun.


Nii gambar otw ke klass Fizik.
Semester 2 pun still ada Fizik okk.
Kira sem akhir laa ada Fizik.
Seriusly,semester 2 punya fizik best! Senang. Hehe.


Nii kawan-kawan kelantan saya.
Dari sem 1 sampai sem 3 kami still bersama-sama 1 kelas.
Yang belakang tue,lecturer.
Masa sem 2 nie,kami tak kenal pun sir tue.
Tiba-tiba termasuk dalam gambar.
Tapi-tapi!
Sem 3,sir tue lecturer math engineering kami.
Kami suka beliau mengajar.
Seriusly,,paham gilaa.

Ok okk.
Mari bercerita tentang sem 3!
Hehe. Sem 3 nii kira dah senior laa.
Tp,tak senior mana laa..
Yg bestnye sbb sem 3 dah buleh bawa kenderaan.

Dan-dan!
Saya dah mula pandai melawa-lawa sikit.
Sikit ke?
Macam banyak je.
Hehe. sem 3 pun tak habis lagi.

Mari lihat gambar2 sem 3 yg tak habis sem lagi nie.
Hehe.


Ini gambar baru je diambil kira2 4 hari yg lalu di dalam Dewan Kuliah aka LT4
Lihat la saya sedang menjadi model sambilan sambil berkoperat.
Model buku Mechanics of Materials tuee.
Untuk pengetahuan semua!
Subjek ini merupakan subjek kegemaran SEMUA!
Haha. Pasti ramai yg geleng-geleng kepala.
Sumpah! Susah gila subjek nii.



Ok. Berpakai macam ini bukan nk pergi belajar ok!
Tapi,nk pergi jalan-jalan sekitar UiTM. Haha.
Kalau madam besar lihat!
Pasti berkata "Eh kau nie,nk melawa ke nk belajar!"
Haha. Kecantikan itu adalah hak milik setiap wanita.
Cewahhhh!

OK la beb!
Ini sahaja tg menarik yg terjadi disepanjang 1 tahun aku bergelar pelajar UiTM Perlis.
Sesungguhnya sangat seronok merantau negeri orang.
Banyak benda aku telah belajar.
Ramai jugak kawan-kawan dari pelbagai negeri aku kenal.
Memang seronok.

Sambung belajar ke Universiti merupakan impian aku masa kecik-kecik dulu lagi.
Alhamdullilah. Allah telah makbul kan doa dan impian aku.
Benda yang paling aku gembira apabila mak dan ayah aku melihat aku menjejakkan kaki ke menara gading.
Mereka tersenyum lebar.
Insayallah.dengan izin Allah.
Aku akan membuat mak dan ayah aku terus tersenyum melihat aku memakai jubah dengan segulung diploma.

Akhir kata.
Aku amat menyayangi mak dan ayah aku.
iloveyouu,MAK!
iloveyouu,AYAH!
Tanpa mak dan ayah. Tak mungkin angah ditahap ini.

T.KASIH.




No comments: