Follower Cik Syuhadah

Friday 10 May 2013

Sebab politik, tangan dihulur tidak dibalas.

Assalammualaikum, hi

Kalender 2013 selamat menunjukkan hari nie, 11 Mei 2013. Maksudnya, aku dah ketinggalan 6 hari untuk update cerita pasal PRU nie. Kira aku ketinggalan zaman la nie ? Hehe tak kisah la ketinggalan zaman ke apa. Tapi aku tahu, bahang-bahang PRU masih ada "sikit" lagi dekat laman-laman sesawang nie. So aku pun teruskan lah nawaitu aku untuk buad entri pasal nie. 

Sebenarnya aku bukan power sangat bab-bab politik nie. Dan takk berminat sangat nakk cerita pasal politik. Cukuplah untuk amekk tahu kan. Kalau takk nakk amek tahu, better korang beli tiket balik Bangla *eh eh bangla* hihi. Almaklumlah, umur aku pun baru setahun jagung. Orang baru nakk up kan *tangan ke dada, mata ke atas*. Niat nakk ganti tempat Nurul Izzah Anwar/Datuk Seri Shahrizat 10 tahun lagi tue ada la juga dalam hati kan. Hihi 

Tujuan sebenar jari jemari aku berjoget taip entri nie bukan nakk cerita panjang lebar pasal politik nie. Buang masa ! Aku nakk share something tentang PERASAAN aku. SEDIH ! Korang ingat putus cinta je ke sedih ? PRU nie pun bikin hati gua sedih tau. Hoi bukan sebab tempat aku (Puncak Alam) pembangkang pegang lagi dan bukan juga sebab kampung aku (Tampin) kerajaan pegang juga eh. TAKK ADA KAITAN. Aku cuma nakk luahkan perasaan sedih aku "sebab politik, tangan dihulur tidak dibalas" Apakah ? 

Korang dapat bayangkan takk. 2 sahabat, Ali dan Abu (aku main petik je nama) nie kawan baik gila-gila. Macam jari kelingking Ali bergabung dengan jari kelingking Abu. Nampak takk rapat dia. Takk nampak lagi? Orang cakap makan depan-depan, tidur katil atas-bawah, mandi pun toilet sebelah-sebelah. Nasib baik berus gigi asing-asing. Hihi Rapat gila la kan ? Hm yg  takk best didengarnya. Bila PRU muncul, Ali dan Abu nie rupanya menyokong berbeza PARTI. Memang berbeza gila la. Bapak si Ali orang kuat tettttt. Bapak si Abu nie orang kuat tutttttt. Sobs sobs sobs dan mulai hari itu, terus dyorang takk rapat.Ramai juga kawan-kawan kolej dyorang yg perasan. Tapi semua buad relaks je.

Ada 1 hari nie memang terang jelass dan nyata nampak ketidak-baik-kan si Ali dengan Abu nie. Okay tengah Ali makan dengan geng-geng baru dia, tiba-tiba Abu dengan geng-geng baru dia pun datang nakk makan dekat situ juga. Kebetulan Abu N the geng lalu la sebelah table Ali N the geng. Maka bersalam la geng-geng ituuuuu. Malangnya bila Abu hulur tangan dekat Ali untuk bersalam, Ali takk pandang lansung wajah si Abu apatah lagi menghulur tangan untuk bersalam dengan Abu. Yg lain hanya mampu melihat tanpa berkata apa-apa.  

Cerita nie takk jadi depan mata aku pun. Sebab aku tahu, kawan-kawan aku cukup matang dan pandai nakk beza kan antara politik dan friendship. Sedih la kan, dah kawan lama tiba-tiba pasal politik nie terus takk bertegur siapa. Pasal politik je kot. Bukan sebab si Abu tue rampas bini si Ali. Aish ya Allah, macam-macam. Ada juga macam tue kan ? Kita nie jangan lah terlalu taksub sangat dengan parti yg kita sokong. Bagi aku, cukuplah hanya MENGAMBIL TAHU. Allahu alam bissawab ~ Kita dah besar, pandai-pandai la fikir mana baik mana buruk. 

Kan baiknya kalau PAS dan BN bergabung. Negara maju Islam ditegakkan. Pendapat korang ? 



Sekian.



No comments: