Follower Cik Syuhadah

Sunday 12 May 2013

Selamat Hari Ibu, Pn. Hanim

Assalammualaikum

Perkara yg amat membahagiakan aku adalah bangun je tidur melihat wajah mak aku. Selalunya, bangun je tidur benda pertama aku akan cari mak aku then baru tanya ayah. Nampak tak betapa hebatnya MAK itu. "Wahai Nursyuhadah bt. Hamizi, bangun-bangun" Itulah ayat pertama yg aku dengar. Mak memang selalu kejut kami dengan memanggil nama anak-anaknya. Angah sayang mak 

Insan yg sedang tersenyum tue, makk aku. Perkara yg membuatkan aku bahagia adalah apabila melihat dia tersenyum. Bila cakap pasal mak nie, nakk berair je rasa mata nie. Terima kasih mak untuk segalanya. Sekarang mungkin angah tak mampu nak balas jasa makk ayah. Diploma pun baru habis. InsyALLAH, satu hari nanti mak. Semoga diberikan kesihatan yg baik dan dipanjangkan umur emak dan ayah. Angah sayang mak 


Emak,
Kau telah melihat aku tertawa.
Kau juga pernah melihat aku menangis.
Dan kau selalu ada di sana bersamaku.
Aku mungkin tidak selalu mengatakan hal ini.
Tapi terima kasih untuk segalanya dan aku mencintaimu.
Selamat Hari Ibu, Pn.Hanim 


Anakmu,
Nursyuhadah Bt. Hamizi.



No comments: